پنج دانستنی جالب درباره ی آب

۱)کارایی مغز را بالا می برد

ازآنجا که تقریبا 80 درصد از بافت مغزی آب تشکیل شده است. ضروری است که آب به مقدار کافی به آن برسانید. آزمایشات بالینی نشان داده است که کمبود آب کارایی حافظه کوتاه مدت را پایین می آورد و به قدرت تمرکز آسیب می رساند. 

2)از بسیاری از بیماری های خطرناک جلوگیری می کند

ورم مفاصل، سرطان وبیماری های قلبی، بیماری خطرناک و جدی هستند که میلیون ها نفر را گرفتار می کنند، اما شما می توانید با خوردن آب از ابتلای به این بیماری ها پیشگیری کنید.آب یکی از مهمترین عناصر در غضروف و نرمه استخوان و مایع زلالی است که در اطراف مفاصل وجود دارد و موجب چرب کردن محیط می شود. وقتی میزان کافی از آب در این ناحیه وجود داشته باشد، اصطحکاک کمتری در اطراف مفاصل بوجود می آید و احتمال ابتلای به ورم مفاصل نیز کمتر می شود.

3) به کاهش وزن کمک می کند

اگر گرسنه هستید سعی کنید شکم  خود را با آب پر کنید. آب هیچ کالری و چربی ندارد و ثابت شده است که گرسنگی را رفع می کند. همچنین یک لیوان آب، متابولیسم بدن شما را نیز افزایش می دهد. از آنجا که همه عملیات بدن به آب نیاز دارد، بدیهی است که وقتی کم آب بخورید همه چیز در بدن تان کندتر پیش می رود. آب بیشتر موجب بالا بردن متابولیسم می شود که این هم به نوبه ی خود کالری سوزی می کند.

4)کرم خوردگی دندان را بر طرف می کند

می دانیم که تامین آب مورد نیاز بدن، به تولید مایعات مختلف در بدن کمک می کند،مثل بزاق دهان که موجب از بین بردن کرم خوردگی دندان ها می شود. پوسیدگی دندان از تولید اسید ایجاد می شود که مینای دندان را می خورد، اما بزاق دهان این اسید را خنثی می کند. همجنین حاوی مواد معدنی خاصی است که به بازسازی دندان ها کمک می کند.

5)نوشیدن آب زیاد هم ضرر دارد

  نوشیدن مقدار معینی از آب در روز ضروری است اما نیازی به زیاد کردن آن نیست. یک فرد متوسط روزانه 2 تا 3 لیوان آب تنفس می کند و یک لیوان دیگراز طریق عرق کردن از دست می دهد.اگر 3 تا 4 لیوان ادرار نیز از طریق ادرار دفع کند، بدن حدودا به 8 لیوان آب در روز نیاز دارد. شما باید همان مقدار که آب از دست داده اید را دوباره تامین کنید نه بیشتر. اگر بیشتر از میزان مورد نیاز آب بدن برسانید، تعادل سدیم در بدن به هم می ریزد و منجر به مشکلات گوارشی، حملات ناگهانی و حتی بی هوشی می شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
علوم تجربی مادر همه علمهاست جمعه 28 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 08:19 ب.ظ http://olomtajrobic.blogfa.com


سلام


از اظهار لطف جنابعالی بی نهایت متشکریم .


چشم به راه نظرات زیبای شما هستیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد